2 Ocak 2011 Pazar

2010'dan neler ogrendim?

Ogrendigim en onemli sey tabiki internetten gelir elde edilinebilmesi oldu. Ama bu oyle basit birsey degil. Aylik birkac yuzdolardan yuzbinlerce kazanan insanlara sahit oldum. Bu ise basladigimda amacim aylik 1000 dolar hedefimi tutturmakti. Belki zamanla 3000 hadi cok sansli oldum 5000 dolara erisirim diye dusunuyordum. Ama ben bu deneyimdem su anda paradan cok cok daha fazlasini kazandim.
  • Oncelikle ve en onemlisi hayatta proaktif olmak gerektigini kesfettim. Hayatta ya lider olacagiz yada lideri takip edecegiz. Mesela facebook, hotmail,yahoomail,google,msn..v.s. benim hergun baktigim sitelerdi. Gunde 1-2 saatimi harciyordum ve karsiliginda ne kazaniyordum. Kolay yoldan bilgi arkadaslarla irtibat v.s. peki hergun benim bunlarla ugrasmam zorunlumuydu? Tabiki degil. Sadece yonlendirilen tarafindaydim ve bugun facebook yarin kimbilir ne icat ederlerse onu kullanacaktim ve belki oda zamanla hayatimin vazgecilmezlerinde olacakti. Simdi ise internete harcadigim zamanimi ben yonlendiriyorum bazen gunlerce facebooka girmiyorum. Insanlar neler uretmis diye degil ben ne uretebilirim diye bakiyorum.
  • Icinde bulundugum zamanin degerlerini ve kosullarini anladim. Yukarda bahsettigim sitelerin bircogunu yirmi yasinda cocuklar icat etti biliyormusunuz? Bu cocuklarin milyon dolarlik sirketleri yada sermayeleri var. Bir kismi hangi universiteye gitsem diye dusunuyor bir kismi dunyayi geziyor. Bir kismi sirket ustune sirket aciyor. Bu cocuklar internetin gucunu kesfetmis internetle bilgisayarla dogmus bir nesil. Ellerinde oyle bir bilgi varki bu universitede okuyarak doktora yaparak kazanilamaz. Ilk once kendi neslim icin dusundum biz bu cocuklar icin ne olacagiz birer hizmetli servant. Onlar hayati domine edecekler ve bizlerde verdikleri hedeflere yetismeye calisacagiz. Iste burda bir donum noktasi farkettimki buda bu cocuklarin adi ustunde kazanmlarinin sebebi sadece bilgisayari daha iyi kullanmalari degil. Ayrica bunu kullandiklari sirada para endiselerinin de olmamasiydi. Yani para icin calisilmiyacak o zaman hirslar girip 5 site acarsam soyle kazanirim 10 site acarsam boyle kazanirim tuzagina dusup yine bir sekilde birseye hizmet etmeye basliyoruz. Halbuki bu zamanda en onemli sey orjinal olmak kendi urunuzu yaratmak. Aklima unlu bir zatin soyledigi su soz geldi:" Cocuklarinizi yasadiginiz caga gore degil yasayacaklari caga gore yetistirin." Kisacasi artik bende cagii yakalamaya hatta yonlendirmeye calissan bir anne olacagim. Artik cikan tum yenilikleri takip edecegim ama onlarin esiri olamayacagim. Ve cocugumu da soyledigim seyleri yaptiginda degil kendisi birsey buldugunda ozellikle odullendirecegim.
  • 80'e 20 kurali: Bu internetten kazanmadaki en guzel yonlerden biri. Aktivitelerinizin yuzde 80ini kazancinizin yuzde 20sini mi olsuturuyor? Yoksa aktivitelerinizin yuzde 20 si mi kazancinizin yuzde 80inin olusturuyor? Burda temel amac sistemizinizi kurmak ve daha sonra sistem kendi islerken onu yonetmek icin zamanimizin aktivitelerimizin yuzde yirmisini buna harcamak. Herhangi bir iste ozellikle de internet isinde gelirinizin yuzde yirmisini zamaninizin yuzde 80nini harciyarak yapiyorsaniz yaptiginiz isi birkezde bu gozle degerlendirim derim. Ilk aylarda cok zaman harcamaniz normal ama zamanla bunu bir sistematige sokamiyorsaniz o iste cok zaman kaybetmeyin derim ben. 
  • Eger gelir endiseniz varsa internetten gelir elde etmek icin tum zamaninizi ortaya koymayin. Gidin oncelikle fiziksel bir is bulun part time olur v.s. birseyler kazanin ve zamaninizin belli bir vaktini gunde 1-2 saat gibi ayirarak bu ise baslayin. Ev hanimiysaniz da ogrenciysenizde oncelikle gunlluk islerinizi planlayin ve islerinizden 1-2 saat ayirarak bu islere baslayin. Bu is yavas yavas tohum ekerek ilerliyor. Bastan cok emek koyarsaniz hasat zamaninda sabrinizi enerjinizi tuketebilirsiniz. Cokca asosyel olup gunluk dunyadan kopabilrisiniz. Tabiki 9-5 calisin demiyorum. Zaten cogu kimselerin bu ise girmesinin nedeni secimlerdeki ozgurluk duygusu. Saatini yontemini kendin belirleyeceksin ama dikkat etmezsek kolaysa internetin yuksek yada dusuk maasli agir sartlarda calisan  bol bol mesaiye kalan birer iscisi haline donebiliriz.
  • Bir site bir urune bagli kalmayin. Eger geliriniz bir siteden geliyorsa ve bir sekilde o site kapanirsa birden elinizde bir hicle kalirsiniz. Yenilikleri takip edin ve sIk sIk harcadiginiz zamanin paranin muhasebesini yapin.
  • Elinizde birden fazla isle ugrasmayin. Mesela ayni anda yeni iki sektore birden girmeyin onceden actiginiz siteleri v.s. tabiki takip edin ama yeni birseylere girerken onu oturtana kadar konsantrenizi onda yogunlastirin. Diyelimki basarili bir sekilde bir site actiniz ve o size kazanc getirmeye basladi. Hemen aynisindan bir tane daha acmak yerine 1-2 gun arastirma yapin bakin bakalim pazar ne yonde degismis bu sirada neler gelismis eger herhangi birsey bulamiyorsaniz vakit kaybetmeyin ve hemen elinizdeki en iyi alternatifi degerlendirin....
Ozetle, Proaktif olun, para icin calismayin, zamaninizi planlayin, konsantrenizi dagitmayin, sabrinizi kolayca tuketmeyin, kazancinizi bir yere baglamayin ve yenilikleri takip edin!  Herkese bol kazanclar! iyi verimli guzel saglikla ve mutlulukla gecireceginiz bir yil temenni ediyorum.

Mutlu yillar!




2 yorum:

  1. Katılıyorum. Para amaçlarımıza ulaşmak için bir araçtır.. Eğer bu işi severek ve isteyerek yaparsak para zamanla kendiliğinden gelecektir zaten. O nedenle en önemlisi yaptığınız işi sevmektir. Teşekkürler..
    http://parakazanmakblog.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz icin tesekkur ederim. Iyi seneler!

    YanıtlaSil