7 Aralık 2010 Salı

Basarili affiliatelerden Ogrendiklerim

Bir gun ben de boyle yapacagim :)


Aralık ayında niche siteleri açmaya karar verdim. Adwords tarzı uygulamalara bu ay yoğunlaşmayacağım.

Bir çok fikirle keywordler araştırmaya başladım. 4 tane site fikri isimleride dahil netleşti. Son yaptığım çalışmalardan sonra ilk aldğım isimleri bir müddet kullanmayacağım. Zaten bir tanesi için ücret ödemiştim.
'Ürünlerün hepsi Moreniche sitesinden 2 si Türkçe diğer 2 si İngilizce planladım. 4 ürün için 3 affiliate managerla irtibata geçtim. Ingilizcelerde sorun yok hatta 1 tanesi domain namemı begendi hemen basla dedi. Ama Türkçelerde biraz sorun var. Gümrük probleminden çekiniyorlar. 150 Euronun üzeri gümrüğe tabi. Böyle olunca tüm siparişler 1 tane olmak zorunda. en azından bir ürünüm için Türkiyede çok güzel bir pazar var. Pazar volumü büyük değil ama rekabet yok denecek kadar az. Ürün 100 küsur dolardan satılıyor. Yani tek ürünle bile gümrük problemi yasanabilir.
Ayın başından beri bu 4 site ile uğraşırken zaman zamn aşırı derecede yorulduğumu fark ettim öyleki bazı günler hiç nete bile girmek istemiyorum gözlerim acıyordu. Motive olmak için başarılı affiliatelerin hikayelerini okudum hepsinin backgroundları farklıydı ama ortak söyledikleri birseyler vardı. Keyword seçiminin öneminden ve çok çalışmaktan genel olarak bahsediyorlardı. Birde ne olursa olsun motivenizi kaybetmeyin hemen satış yapamayabilirsiniz ama bir kere sisteminizi oturtunca herşeyin daha kolay olduğunu göreceksiniz diyorlardı.
Ama en önemli ortak noktaları one site at a time demeleri yani bir siteye konsantre olun onu bir yere getirince diğerlerine geçin demeleriydi. Yani kendimi 4 ayrı ürünün yükü altına boşuna sokmusum efektıf degilki sonunda fazla yuklemeden herseyi birakacak duruma geliyor insan. Bu arada TR klavyede zor gelmeye basladi uzgunum Eng klavyeye dondum.
Velhasili kelam 1 wordpress sitesi actim Turkce bir blog ilk postlarimi bugun yolladim. Affiliate managerim sana hafta ici donucem demisti ama donene kadar ben bayag yol alirim. eger onay verirse sitemi domain alarak baska siteye aktaricam yok eger bu projeyi onaylamazsada site wordpressde kalacak zaten ucretsiz actigim icin artik ne getirdigine bakmayacagim tecrubesi yanima kalacak :)
Bu arada domain icin onay aldigim siteyi acmak icin de sabirsizlaniyorum. Ancak onun potansiyelini bu actigim siteden az gordugum icin onu ikinci site olarak acacagim. Bu ilk siteyi bu hafta sonuna kadar tamamlamayi ve SEO calismalarina baslamayi planliyorum.
Aralik ayinda on calismlarini yaptigim 4 siteyide acmayi cok isterdim. Simdilik hedefim en az ikisini acip para kazanir hale getirmek. Umarim emeklerim bosuna gitmez!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder