2 Aralık 2010 Perşembe

F klavye & Q klavye

Merhabalar

Bugun Türkçe yani F klavye almadan Q klavyemden Türkçe karakterler yazabildiğimi öğrendim. ) Bu satırı yazmam bile bayağ zamanımı aldı ama zamanla daha hızlı yazarım herhalde.
Q klavyeden F klavyeye geçmek için kontrol panele gidiyorsunuz sanırım denetim masasıda deniyor. Bolge ve dilleri seçiyorsunuz. Ordan da klavye ve dilleri seçiyoruz. Klavye degistiri seçince orda mevcut dil ve klavyenizi göreceksiniz. Add yani ekleye tıkladığınızda dünyanın tüm dillerini karşınızda bulacaksınız.
Türkçe için 2 seçenek var.
  1. Türkçe F klavye
  2. Türkçe Q klavye 
Ben Q klavyeyi seçtim. Dilimize özgü 6 harf klavyede sağ tarafta noktalama işaretlerinin yerini aldı. F klavye seçseydim harfleri tamamen farklı basacaktım. O yüzden q klavyeyi seçtim. Desktop ikonunu da aktifleştirdiğimden ekranın sağ üst köşesinde minik bir kutucuk geldi. Ordan anında İngilizce ve Türkçe tercihime göre kalvyeyi değiştirebiliyorum. Yada sadece sol alt ve shifte basmakda anında geçişi sağlıyor. Tabiki dil seçeneğini aktifleştirmişseniz.
Tahmin ettiğiniz gibi Türkçe site açmaya hazırlanıyorum. Bakalım bu işe yarayacak mı?

Denetim Masası / Bölge ve Dil Seçenekleri / Diller / Ayrıntılar / Tercihler / Tuş Ayarları / Giriş dilleri kısayolları

10 parmak klavye kullananlara her zaman gıpta etmişimdir. Bizim bu işdede 10 parmak klavye kullanmak bayağ zaman tasarruf ettirirmiş.
 

2 yorum:

  1. 10 parmak klavye kullanıyorum..
    Ve işi bilgisayar ile olan hemen hemen herkesin öğrenmesini tavsiye ederim..
    Çok işe yarıyor :))
    Bir yazdığınız yazıya, bir ekrana, bir klavyeye bakmak zorunda kalmayın.. :)

    10 Parmak Klavye Öğretici Hemde tamamen Türkçe
    10 parmak klavye kullanmayı öğrenmek ister misiniz? İşte bu program size 10 parmak klavye kullanmayı öğretiyor.Seviyenize göre zorluk derecesini ayarlayabiliyorsunuz.Programın dili
    Türkçe olduğundan hiç zorluk çekmeden 10 parmak klavye öğreneceksiniz.Kullanımı oldukça basit.Sadece ders numarasını seçtikten sonra Play tuşuna basmanız yeterli.
    (Sekreter olarak işe girmenizde 10 parmak sizin işe girmenizde çok büyük kolaylık sağlayacaktır.)

    İNDİRME LİNKİ :

    http://hotfile.com/dl/88498512/15397d7/on_parmak_daktilo_kullanma_program.rar.html

    YanıtlaSil
  2. Bu guzel bilgiyi bizimle paylastiginiz icin cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil