11 Aralık 2010 Cumartesi

Komik ve pahali bir tecrube!

Bu hafta hastaliklarla dolu gecti. Actigim w0ordpress sitesiyle ilgili pek birsey yapmadim. Hastayken sadece okumaya ve forumlari takip etmeye calistim. tki persembe gunu MN forumdan basarili bir affiliateden aldigim tuyoya kadar. Yeni bir urunun ciktigini PPC ile cok kolay ilk satisimi yapabilecegimi soyledi.
Bende bu ay PPC yapmama kararima karsin merakima yenik duserek denemek istedim.
Guzel bir reklam hazirladim kendimce 50 centten ilk sayfada fat burner olarak yayinlamaya basladim. Bu urunun conversion rate 1'e 20 gozukuyordu. Yani 20 tiktan birinin almis olmasi lazimdi.
Ben 91 tik getirdim ama hicbiri satisla sonuclanmadi. Demekki landing pagein hic bir kudreti yok bu tarz bitkisel ilac satisinda. Web sitesiyle tanitmak lazim ki kisi ikna olsun tikladiginda satin alsin. Yine ayni yere geldim oyle bir site olmali gelen kimseye satisla ilgili degilmis bilgi veriyormus gibi gozukmeli.
Bu tecrubenin komik tarafi ise bana super affiliatein onerdigi urun baska bir urunmus isim benzerliginden yanlis urunu tanitmisin yani. Bu arada adwordsde click sayisi 75 gozukuyor ama landing page 91 olarak yansimis bu guzel birsey.
Urunu almasa bile 90 kisinin bilgisayarina cerezler gitti. Onumuzdeki 1 ay icinde 1 satis gelirse bunlardan hic sasirmam :)
Bu arada ilk 15 dolari harcadigim siralarda kampanyayi bitirmek uzereyken aff. managerla maillestim durumdan bahsettim. Benim ilanim Natural way to burn fat diye basliyordu. Oda bu egzersiz diyet v.s. kast edebilir. Bunu kapsul tablet ilac gibi birseyle degistir dedi. Malesef adwords pill kelimesini kabul etmiyor. Bende caps yazdim yani okuyan capsul oldugunu anlar diye dusundum ve reklami bitirmekten vazgecip 25 dolara yukselttim.
10 dolar daha harcamama ragmen halen satis yok.

Son satirda gordugunuz gibi reklamimin pozisyonu gayet iyiydi ilk sayfada hep yayinlandi uzun bir zaman 3. sirada gozuktu. Ayrica Average CPC den gozuktugu gibi genelde tik basina odedigim 0.33 cent civariydi.  Buda boyle pahali zayiflama urunu icin cok bir para degil. Sanirim Bu kampnayayi daha favori iyi bir urun icin yapsaydim gercek bir satis bile gorebilirdimki amacimda budu. Yani sadece masrafimi cikartmakti. Oda olmadi belki onumuzdeki gunlerde olur. En azindan hastayken birsey yapmaz istemezken bana adrenalin oldu affiliate isinden uzaklasmami engelledi.
Bu arada websitesiyle ilgili fikrimi 3. cu kez degistiriyorum. Inanilmaz birsey bu sefer hostumuda degistirebilirim. Yani herseferinde bir oncekini o kadar amator goruyorumki bastan baslamaya karar veriyorum. Moreniche deki affiliate managerlarindan biri 12 gunluk bir plan gondermis cok begendim ilerliyen gunlerde burdada paylasirim. Onu timeline almak istiyorum tabiki o kadar kati yapacagimi sanmiyorum.
Herkese iyi hafta sonlari....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder