30 Kasım 2010 Salı

Kasim 2010 genel degerlendirme


Aldigim domaine name'i bir kenara birakip web sitesi acma isine yeniden baslamaya karar verdim. Bugun urunleri analiz ettim. Ve bir urunde karar kildim gibi :) Simdi web sitemin icerigine karar vermeye calisiyorum. Yani bir urun odaklimi yapsam, yoksa genel bilgilendirici bir site mi yapsam diye dusunuyorum. Herhalde ilk profosyonel sitem tek urunlu bir niche site olacak. Aralik ayi hedefim bu siteyi tamamlamak.
worldtracker.com diye bir site buldum. Cok bilgilendirici ve bedava bayag hizmetleri var. Keyword toollarini da kullanabiliyorsunuz.

 Bidvertiser maceram simdilik husranla sonlandi. Ekstremde cektikleri ucreti goremedigimden hesabimi kapatmislar yeniden hesap acmam gerekiyor. Zaten kampanyam cok basitti sadece 20 dolarlik kupon var diye tam ogrenmeden atlamistim bu ise. Bunu bir isaret kabul edip yeniden hesap acmayacagim biraz isi ogrenip sonra tekrar baslayacagim.
Bu arada adwordsun sirri cozulmus meger :) google kendi bedava bir suru bilgi sagliyormus. Sertifika programi var. Sinavla adwords uzmani sertifikasi veriyorlar.  Yavas yavas onada calismaya karar verdim. Aralik sonunda bayag yol kat etmis olabilirim. Boylece bu bilgileri hem adwords de hemde diger bidvertiser gibi yerlerde kullanabilirim. Kendinize guveniyorsaniz sertifika sinavinada girebilirsiniz. Googleden sertifika alincada kendi musterilerinizi olsuturup isletmeler icin kampanyalar duzenleyebiliyorsunuz. Sanirim onumuzdeki yillarda enrevastaki meslek bu olacak. Ilgileneler icin:
http://adwords.google.com/support/aw/bin/static.py?hl=tr&page=examstudy.cs&rd=1

Bu ay cok sey ogrendim ama ogrenilmesi gereken bilgi dusunuldugunde cok cok az kaliyor. Cok aceleci davranip birkac sitede kampanya olusturdum. Adwords kampanyam dusuk kalite skoru verdi. Bidvertiser de kredi kartimin azizligine ugradim. Velhasili kelam PPC uygulamalari icin biraz daha calismaya ihtiyacim var.

Moreniche'den urun tanitiminda ise arastirmadan bir urune daldim isim aldim v.s. konsepti belirlememistim henuz o yuzdenden oda basarisiz bir girisim oldu. en azindan bir muddet bekleyecek o isim zaten 2 dolara aldim :) host hizmeti icinde aylik 4 dolar felan oduyorum. Sinirsiz domaine alabildigimden oda problem degil.

Kasim ayi degerlendirmesi:
  • -2.17$ domaine name
  • -59.70$ hosgator yillik host ucreti
  • -10$ bidvertiserin hesabimi kapatmasina karsin neden cektigini anlayamadigim para
Kafama gore godaddy den domaine name aldim. Hostgatorede ismini vererek  hosting aldim. Godaddy ye hostingimi kabul ettiremedim kendi host hizmetini kullandirmak istiyor v.s. Bidvertisere odemeyi durduracagim burda Kredi karti bu hizmeti sagliyor. digerlerinide geri verecegim. Yeniden basliyacagim insallah.
Sanirim domain elimde patliyacak :)
Kazancima gelince:
  • +62 cent Adsense
  • -2.17 domaine
  • Net: -1.55$ negatif balansla kapatiyorum ilk ayimi hadi hayirlisi :) 

Lets Do Some Work! Lets Get our Hands Dirty!:)

1 yorum:

  1. If you are interested in making cash from your websites/blogs by popunder ads, you can embed one of the biggest companies - ADFLY.

    YanıtlaSil